Organisation | Østjyllands Radikale Venstre

Østjyllands Radikale Venstre

12. december

Organisation

Radikale Venstre i Østjylland har flere organisatoriske led. Kontaktinformation findes ved at klikke på menuen til venstre.

Delegeretmødet er forsamlingens øverste myndighed, hvortil alle medlemmer af Radikale Venstre i storkredsens område har møde- og taleret. Stemmeret har de af kommuneforeningerne valgte delegerede. Det ordinære årlige delegeretmøde afholdes mellem 1. maj og 15. juni. Her vælges formand og næstformand for storkredsforeningen.

Bestyrelsen leder foreningen mellem delegeretmøderne. Bestyrelsen konstituerer sig selv, bortset fra formand og næstformand, med sekretær og kasserer. Hver kommuneforening udpeger ét bestyrelsesmedlem, dog skal Randers udpege 2 og Aarhus 4 bestyrelsesmedlemmer (1 bestyrelsesmedlem pr. opstillingskreds i kommunen).

Forretningsudvalget har til opgave at lede foreningens arbejde mellem bestyrelsesmøderne, og skal virke som valgudvalg. Forretningsudvalget består af formanden, næstformanden, sekretæren, kassereren og eventuelt yderligere bestyrelsesmedlemmer valgt på det konstituerende bestyrelsesmøde, dog max 7 medlemmer i alt.